loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازدید : 117
يکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 12:30

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟ کدام یک کافیست؟ از جمله سؤالاتی که خیلی از صاحبان کسب و کار مطرح می کنند. اگر در فیسبوک یا اینستاگرام عضو هستید، حتما به تبلیغات که در صفحه شما ظاهر می شوند دقت کرده اید که به تبلیغ محصول یا خدمات خاصی می پردازند. برخی از دوستان شما هم شاید با ارسال تصاویری از کالاهای تجاری که به فروش می رسانند در حال تبلیغات باشند. اکثر کسانی که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی می فروشند، وب سایت ندارند.

این افراد معتقدند که بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) برای فروش محصولات و خدمات آنان کافی نیست. با این اوصاف، وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید:

  • همیشه مخاطبینی برای محتوای خود دارید
  • همیشه احتمال این هست که محتوای شما توسط کسانی که افراد علاقه مند به حوزه کاری شما را می شناسند، به اشتراک گذاشته شود
  • این رسانه ها بستری را در اختیار شما قرار می دهند تا مستقیما با افرادی که کامنت در موضوعات شما پست می کنند در ارتباط باشید
  • پولی پرداخت نمی کنید مگر اینکه بخواهید به شکل حرفه ای از محصولات خود عکس بگیرید تا تبلیغات اسپانسری داشته باشید

با توجه به مزایای گفته شده، کارآفرینان معتقدند که جهت راه اندازی کسب و کار خود به وب سایت نیاز ندارند. اما تا چه حد این درست است؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

ما تصمیم گرفتیم که دقیقا بفهمیم چرا بسیاری از کارآفرینان قصد ندارند که وب سایت داشته باشند در حالی که به شکل حرفه ای می تواند باعث تبلیغ کسب و کار آنها شود.
در ادامه قصد داریم به 3 مورد از مهمترین دلایل اشاره کنیم که در هر مورد نظرات حرفه ای شخصی خودمان را نیز اضافه کرده ایم:

دلیل اول: ساخت وب سایت هزینه بر است؛ نه تنها باید پول برای دامنه و هاست، طراحی وب سایت و برنامه نویسی آن پرداخت کرد بلکه باید به طور منظم به آن رسیدگی کرد

هزینه ای که یک وب سایت برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت بستگی به هدف، عملکرد و ویژگی های آن دارد. وب سایت های شخصی، وب سایت های مربوط به شرکت ها و وبلاگ ها، نسبتا ارزان هستند. در مقابل، سایت های تجاری، سایت فروشگاهی، دایرکتوری های موتور جستجو و وب سایت های اطلاعاتی هزینه بیشتری دارند چون نیازمند کار بسیار بیشتری است تا ویژگی های پیشرفته و بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد.
از آنجایی که نگهداری و رسیدگی وب سایت نیز در هزینه ها حساب می شود، بسیاری از شرکت های طراحی سایت مثل رایان، قیمت گذاری های کاملا منطقی در رابطه با خدمات مدیریت و نگهداری وب سایت دارند و حتی گزینه های شخصی سازی و اختیاری نیز در نظر گرفته اند تا مطابق با نیاز شرکت عمل شود.

همیشه بخاطر داشته باشید که وب سایت یعنی آدرس آنلاین کسب و کار، هنگامی که به درستی مدیریت شود، هزینه ای که باید بابت نگهداری و تعمیرات آن بپردازید خیلی کمتر از هزینه های تعمیر و نگهداری مغازه است.

دلیل دوم: SMM روشی راحتتر برای تبلیغ محصولات و خدمات است. با شبکه های اجتماعی نگران هک شدن، بروزرسانی پلاگین ها و ویروسی شدن حساب کاربری نیستید.

این دید و نگرش درست نیست. در سال 2013، بیش از 2 میلیون پسورد از سایت های شبکه های اجتماعی معروف از جمله فیسبوک و توئیتر به سرقت رفتند و سپس به شکل آنلاین منتشر شدند.
به محض اینکه اکانت شبکه های اجتماعی شما هک شود، اطلاعات خصوصی، محتوا و تصاویر شما دزدیده خواهند شد یا برای فروش پخش می شوند.
برخی از هکرها هم هستند که هدف بسیار بدتری دارند مثل محتواهای نامناسب و غیر معتبری را پست می کنند تا شهرت شما را از بین ببرند و به اعتبار شرکت شما لطمه بزنند.
سایت های شبکه های اجتماعی، همان وب سایت ها هستند. به همان اندازه در معرض خطر هک شدن هستند که برای وب سایت های تجاری یا کسب و کار وجود دارد.
فیسبوک همیشه بیشتر از حد توان وقت گذاشته تا امنیت خود را تقویت کند چون دائما تحت حمله مجرمین سایبری است تا از این پلتفرم برای انجام عملیات فیشینگ خود استفاده کنند.
چون تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار بالاست، مجرمین سایبری شدیدا علاقه مند هستند که به آنها حمله کنند. هکرها از این رسانه ها برای آپلود بدافزار، برنامه های ویروسی و سایر نرم افزارهای مخرب استفاده می کنند تا حریم خصوصی، کسب و کار و امنیت کامپیوتر شما را به خطر بیاندازند.

افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

طراحی سایت وردپرس

دلیل سوم: افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، سایت های شبکه های اجتماعی همان وب سایت ها هستند. پس عملا چنین اظهارنظری اشتباه است.
چه بسا طبق آمار هم مشخص شده که از 3.5 میلیارد نفری که روزانه در اینترنت جستجو می کنند، 2 میلیارد نفر شبکه های اجتماعی را انتخاب می کنند و همین باعث می شود که این رسانه ها به مانند بزرگترین اقیانوس جهان عمل کنند.
افراد به دلایل مختلف به سراغ شبکه های اجتماعی می روند و این یعنی قصد همه از چک کردن این رسانه ها برای پیدا کردن محصولات مورد نظر و سپس خرید آنها یا بکارگیری خدمات خاص یک شرکت یا مجموعه نیست. تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد مشخص کرد که چرا افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند:

  • تعامل اجتماعی
  • گذران وقت
  • تفریح و سرگرمی
  • به اشتراک گذاری یا بیان عقاید
  • ریلکس شدن
  • ارتباط گرفتن با اعضای خانواده و دوستان
  • ایجاد شبکه

نباید چشم خود را روی مزایای بکارگیری استراتژی SMM در پروژه های توسعه کسب و کار خود ببندیم. آمار و ارقام مختلف اهمیت وجود SMM را در کمپین های دیجیتال مارکتینگ تأیید کرده اند.
توجه داشته باشید که اگر اعتقاد داشته باشید که SMM برای ایجاد کسب و کار کافیست، نخواهید توانست از حداکثر پتانسیل آن برای سرمایه گذاری روی فرصت های موجود در سطح اینترنت استفاده کنید.
البته ما از بررسی هایی که انجام دادیم تعجب نکردیم چون خیلی از مشتریان ما کل سرمایه و تلاش خود را در استراتژی SMM می ریزند. اما نهایتا متوجه می شوند که این استراتژی محدودیت هایی هم داشت که ابتدا به آن توجه نکردند. با اینکه تلاش های آنها نتایج خود را دارند اما ثبات نداشتند. بخاطر همین بی ثباتی در نتیجه گرفتن، بی ثباتی در جریان درآمدی بوجود می آید و در نهایت موجب عدم رشد کسب و کار می گردد.

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

طراحی پورتال

اصلی وجود دارد به نام ضریب ویروسی (یعنی کاربران فعلی چه تعداد کاربر جدید برای شما درست خواهند کرد)، که طبق آن لیست مخاطبین اولیه شما چندان کمک به جذب مخاطب بیشتر نخواهند کرد بلکه جهش در کسب و کار از طرف افرادی اتفاق می افتد که در شبکه مخاطبین اولیه و اصلی شما هستند.
پس با فرض اینکه تعداد مخاطبین فیسبوک شما 1500 نفر بودند و 20% آنها مطالب شما را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند، می توانید امیدوار باشید که مخاطبین آنها هم محتوای شما (در رابطه با محصولات و خدمات) را به اشتراک بگذارند.
اما اگر اینکار را نکنند یا فقط 5% مخاطبین اولیه مطلب شما را به اشتراک بگذارند چه اتفاقی می افتد؟ پس می بینید که شبکه های اجتماعی برای پیشرفت شما تا پایان مسیر کافی نیستند.
با اینکه نمی توانیم تأثیر شبکه های اجتماعی را روی مشتریان و بازدیدکنندگان انکار کنیم، این حقیقت را هم باید بپذیریم که در اکثر موارد فقط مخاطبین خودتان، با شما در ارتباط هستند و همه به حیطه فعالیت کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می کنید علاقه مند نیستند.
بنابراین، بهتر است از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از بخش های کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید تا اینکه تنها استراتژی شما در پروژه توسعه کسب و کار باشد.
حقیقت امر این است که با وجود اثرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی، سرچ ارگانیک به عنوان فاکتور اصلی افزایش بازدید و جذب مخاطبین برای کسب و کار شما عمل می کند. در مطالعه ای که توسط BrightEdge صورت گرفت مشخص شد، سرچ ارگانیک، 51% ترافیک ورودی به وب سایت را تشکیل می دهد. شبکه های اجتماعی: 5% !
پس به جایی نیاز دارید که این همه بازدید را در خود جای دهد. مثلا اگر محصولات خود را در فیسبوک به فروش می رسانید، چطور فرد خریدار، معامله را نهایی کند؟ با طراحی سایت فروشگاهی، شما سبد خریدی در اختیار دارید که در آن فرد خریدار می تواند به راحتی فرایند فروش شما را با کارت بانکی خود به اتمام برساند.
ضمنا چطور فرد خریدار می تواند به شما که کالاهای خود را در شبکه های اجتماعی به فروش می رسانید اعتماد کنید؟ اگر خودتان باشید به کسی که گوشی های هوشمند را به این شکل می فروشد و وب سایت ندارد اعتماد می کنید؟ این افراد چه تضمینی می کنند که شما مالک قانونی و واقعی بوده و کلاهبردار نیستید؟

وب سایت با شبکه های اجتماعی معنا می دهد و حتی داشتن وب سایت مقدم است

طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به شکل آنلاین اداره کنید، پس باید یک آدرس اینترنتی هم داشته باشید. صفحه ای که در فیسبوک دارید، آدرس تجاری شرکت شما نیست چون نام دامنه فیسبوک در آن است.
وب سایت، آدرس تجاری و نام دامنه مخصوص خودتان را به شما می دهد. با این کار وقتی مطلب خود را پست می کنید و فالوورها پست شما را می بینند و تصمیم می گیرند که بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند، آدرس تجاری مشخصی دارید و در نتیجه این افراد می دانند که باید به کجا مراجعه کنند.
وقتی روی آدرس وب سایت شما کلیک می کنند، به تمام اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا خواهند کرد و پس از آن می توانند تصمیم بگیرند که به مشتری دائمی شما تبدیل بشوند یا خیر!

  • صفحه اصلی: معرف ارزش پیشنهادی کلی برند شماست و اینکه کلا در چه زمینه ای فعالیت دارید.
  • صفحه درباره ما: نشان دهنده هدف شماست؛ کی هستید و چرا این کسب و کار را راه اندازی کردید.
  • صفحه خدمات: نشان دهنده محصولات و خدمات؛ چه خدمات و محصولاتی پیشنهاد می دهید، نقاط قوت و فاکتورهای متمایز کننده اصلی شما در حیطه فعالیتی که دارید چیست؟
  • صفحه وبلاگ یا مقالات: نشان دهنده تخصص شماست؛ عقاید و ایده های شما در این صنعت چیست و نیاز و خواسته های کاربران شما چه مواردی هستند.
  • نمونه کار یا پورتفولیو: نشان دهنده کار و تجربه شماست؛ چه کارهایی تا کنون برای مشتریان خود انجام داده اید.
  • صفحه تماس با ما: محل کسب و کار شما را نشان می دهد؛ چطور افرادی که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند با شما باید در تماس باشند.

هدف از طراحی و برنامه نویسی یک وب سایت فقط یک چیز است: حداکثر استفاده از فرصت های رشد کسب و کار شما.

در ادامه به شما می گوییم که چرا وقتی از شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرایند کلیدی و اصلی در کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده شود، تأثیرگذاری بیشتری دارد؟

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

همیشه تصاویری از غذا و کسانی که با رضایت کامل در حال خوردن غذا هستند را در اینستاگرام پست می کنید. مردم هم همیشه در پست های شما مشارکت می کنند؛ اکثریت کامنت ها مثبت و خوشحال کننده است و در این بین تعداد اظهار نظر منفی و نقد هم وجود دارد.
کسانی که هنوز غذای شما را تست نکرده باشند، کنجکاو خواهند شد که بیشتر در مورد رستوران شما بدانند. لذا روی URL که در صفحه تجاری خود گذاشته اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت رستوران شما و صفحه اول سایت می شوند می توانند ویو 360 درجه ای از رستوران شما داشته باشند و با آیتم هایی روبرو شوند که توسط یک فرد حرفه ای طراحی شده باشند.
مثلا وقتی روی صفحه «منوی غذا» کلیک می کنند با لیستی از غذاها مواجه می شوند که می توانند به راحتی غذاهای متفاوت را همراه با غذا مشاهده کنید. در زیر آن هم اظهار نظرات و کامنت های مشتریانی است که از این غذا خورده اند و نظر خود را در مورد کیفیت غذا و خدمات رستوران شما ذکر کرده اند که حتی برخی از این افراد منتقدین مشهور غذا هستند.
سپس وقتی این اظهارنظرات را می خوانند و نظرشان را جلب کرد وارد بخش «موقعیت ما» می شوند تا از طریق نقشه گوگلی که قرار داده اید بفهمند چقدر با شما فاصله دارند و چقدر طول می کشد که به رستوران شما برسند.

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

کنید. حتی سعی می کنید نکاتی هم در مورد نحوه طراحی آپارتمان تک خوابه براساس میزان بودجه ای که دارید و اینکه چرا خانه های با سقف بلند هنوز طرفدار دارند به اشتراک بگذارید.
افراد محتوای شما را دوست دارند و شما را به عنوان طراح احتمالی خود برای پروژه های آتی نشاندار می کنند و برای اینکه بیشتر در مورد شما بدانند، روی URL که در صفحه تجاری خود پست کرده اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت ساختمانی شما می شوند، با صفحه اصلی مواجه می شوند که طراحی مینیمالیستی دارد، ساده است اما بسیار زیباست، تصاویر سفید و سیاه در آن قرار داده اید و خطوط و فضاهای باز مشخصی هم طراحی کرده اید. با این کار درک و هوش خود را در زمینه طراحی به وضوح نشان می دهید که تأثیر بسیار بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.
یا مثلا در صفحه درباره ما، بازدید کنندگان، معرفی کوتاه و مختصری از شما می خوانند که عکس حرفه ای از شما در آن آپلود شده است. سپس به بخش نمونه کار یا پورتفولیو سایت شما رفته و تمامی خانه ها و اداره هایی که شما طراحی کرده اید را به شکل اسلاید مشاهده می کنند و دقیقا زیر هر بخش نیز اظهار نظرات و میزان رضایت مشتریان آورده شده است.

جمع بندی مطالب

ثابت شده که شبکه های اجتماعی ابزاری مؤثر برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کار شما هستند اما به تنهایی بخاطر نقص هایی که دارد، عملکرد ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل، فقط روی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM تکیه نکنید تا پتانسیل رشد کسب و کار خود را از بین نبرید.
داشتن وب سایت باعث می شود که همه تلاش های بازاریابی آنلاین خود را تثبیت کید تا بتوانید روی تمامی فرصت های موجود سرمایه گذاری کنید و از همه مهمتر، باعث حضور و فعالیت حرفه ای شما در دنیای اینترنت می شود.

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟ کدام یک کافیست؟ از جمله سؤالاتی که خیلی از صاحبان کسب و کار مطرح می کنند. اگر در فیسبوک یا اینستاگرام عضو هستید، حتما به تبلیغات که در صفحه شما ظاهر می شوند دقت کرده اید که به تبلیغ محصول یا خدمات خاصی می پردازند. برخی از دوستان شما هم شاید با ارسال تصاویری از کالاهای تجاری که به فروش می رسانند در حال تبلیغات باشند. اکثر کسانی که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی می فروشند، وب سایت ندارند.

این افراد معتقدند که بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) برای فروش محصولات و خدمات آنان کافی نیست. با این اوصاف، وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید:

  • همیشه مخاطبینی برای محتوای خود دارید
  • همیشه احتمال این هست که محتوای شما توسط کسانی که افراد علاقه مند به حوزه کاری شما را می شناسند، به اشتراک گذاشته شود
  • این رسانه ها بستری را در اختیار شما قرار می دهند تا مستقیما با افرادی که کامنت در موضوعات شما پست می کنند در ارتباط باشید
  • پولی پرداخت نمی کنید مگر اینکه بخواهید به شکل حرفه ای از محصولات خود عکس بگیرید تا تبلیغات اسپانسری داشته باشید

با توجه به مزایای گفته شده، کارآفرینان معتقدند که جهت راه اندازی کسب و کار خود به وب سایت نیاز ندارند. اما تا چه حد این درست است؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

ما تصمیم گرفتیم که دقیقا بفهمیم چرا بسیاری از کارآفرینان قصد ندارند که وب سایت داشته باشند در حالی که به شکل حرفه ای می تواند باعث تبلیغ کسب و کار آنها شود.
در ادامه قصد داریم به 3 مورد از مهمترین دلایل اشاره کنیم که در هر مورد نظرات حرفه ای شخصی خودمان را نیز اضافه کرده ایم:

دلیل اول: ساخت وب سایت هزینه بر است؛ نه تنها باید پول برای دامنه و هاست، طراحی وب سایت و برنامه نویسی آن پرداخت کرد بلکه باید به طور منظم به آن رسیدگی کرد

هزینه ای که یک وب سایت برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت بستگی به هدف، عملکرد و ویژگی های آن دارد. وب سایت های شخصی، وب سایت های مربوط به شرکت ها و وبلاگ ها، نسبتا ارزان هستند. در مقابل، سایت های تجاری، سایت فروشگاهی، دایرکتوری های موتور جستجو و وب سایت های اطلاعاتی هزینه بیشتری دارند چون نیازمند کار بسیار بیشتری است تا ویژگی های پیشرفته و بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد.
از آنجایی که نگهداری و رسیدگی وب سایت نیز در هزینه ها حساب می شود، بسیاری از شرکت های طراحی سایت مثل رایان، قیمت گذاری های کاملا منطقی در رابطه با خدمات مدیریت و نگهداری وب سایت دارند و حتی گزینه های شخصی سازی و اختیاری نیز در نظر گرفته اند تا مطابق با نیاز شرکت عمل شود.

همیشه بخاطر داشته باشید که وب سایت یعنی آدرس آنلاین کسب و کار، هنگامی که به درستی مدیریت شود، هزینه ای که باید بابت نگهداری و تعمیرات آن بپردازید خیلی کمتر از هزینه های تعمیر و نگهداری مغازه است.

دلیل دوم: SMM روشی راحتتر برای تبلیغ محصولات و خدمات است. با شبکه های اجتماعی نگران هک شدن، بروزرسانی پلاگین ها و ویروسی شدن حساب کاربری نیستید.

این دید و نگرش درست نیست. در سال 2013، بیش از 2 میلیون پسورد از سایت های شبکه های اجتماعی معروف از جمله فیسبوک و توئیتر به سرقت رفتند و سپس به شکل آنلاین منتشر شدند.
به محض اینکه اکانت شبکه های اجتماعی شما هک شود، اطلاعات خصوصی، محتوا و تصاویر شما دزدیده خواهند شد یا برای فروش پخش می شوند.
برخی از هکرها هم هستند که هدف بسیار بدتری دارند مثل محتواهای نامناسب و غیر معتبری را پست می کنند تا شهرت شما را از بین ببرند و به اعتبار شرکت شما لطمه بزنند.
سایت های شبکه های اجتماعی، همان وب سایت ها هستند. به همان اندازه در معرض خطر هک شدن هستند که برای وب سایت های تجاری یا کسب و کار وجود دارد.
فیسبوک همیشه بیشتر از حد توان وقت گذاشته تا امنیت خود را تقویت کند چون دائما تحت حمله مجرمین سایبری است تا از این پلتفرم برای انجام عملیات فیشینگ خود استفاده کنند.
چون تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار بالاست، مجرمین سایبری شدیدا علاقه مند هستند که به آنها حمله کنند. هکرها از این رسانه ها برای آپلود بدافزار، برنامه های ویروسی و سایر نرم افزارهای مخرب استفاده می کنند تا حریم خصوصی، کسب و کار و امنیت کامپیوتر شما را به خطر بیاندازند.

افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

طراحی سایت وردپرس

دلیل سوم: افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، سایت های شبکه های اجتماعی همان وب سایت ها هستند. پس عملا چنین اظهارنظری اشتباه است.
چه بسا طبق آمار هم مشخص شده که از 3.5 میلیارد نفری که روزانه در اینترنت جستجو می کنند، 2 میلیارد نفر شبکه های اجتماعی را انتخاب می کنند و همین باعث می شود که این رسانه ها به مانند بزرگترین اقیانوس جهان عمل کنند.
افراد به دلایل مختلف به سراغ شبکه های اجتماعی می روند و این یعنی قصد همه از چک کردن این رسانه ها برای پیدا کردن محصولات مورد نظر و سپس خرید آنها یا بکارگیری خدمات خاص یک شرکت یا مجموعه نیست. تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد مشخص کرد که چرا افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند:

  • تعامل اجتماعی
  • گذران وقت
  • تفریح و سرگرمی
  • به اشتراک گذاری یا بیان عقاید
  • ریلکس شدن
  • ارتباط گرفتن با اعضای خانواده و دوستان
  • ایجاد شبکه

نباید چشم خود را روی مزایای بکارگیری استراتژی SMM در پروژه های توسعه کسب و کار خود ببندیم. آمار و ارقام مختلف اهمیت وجود SMM را در کمپین های دیجیتال مارکتینگ تأیید کرده اند.
توجه داشته باشید که اگر اعتقاد داشته باشید که SMM برای ایجاد کسب و کار کافیست، نخواهید توانست از حداکثر پتانسیل آن برای سرمایه گذاری روی فرصت های موجود در سطح اینترنت استفاده کنید.
البته ما از بررسی هایی که انجام دادیم تعجب نکردیم چون خیلی از مشتریان ما کل سرمایه و تلاش خود را در استراتژی SMM می ریزند. اما نهایتا متوجه می شوند که این استراتژی محدودیت هایی هم داشت که ابتدا به آن توجه نکردند. با اینکه تلاش های آنها نتایج خود را دارند اما ثبات نداشتند. بخاطر همین بی ثباتی در نتیجه گرفتن، بی ثباتی در جریان درآمدی بوجود می آید و در نهایت موجب عدم رشد کسب و کار می گردد.

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

طراحی پورتال

اصلی وجود دارد به نام ضریب ویروسی (یعنی کاربران فعلی چه تعداد کاربر جدید برای شما درست خواهند کرد)، که طبق آن لیست مخاطبین اولیه شما چندان کمک به جذب مخاطب بیشتر نخواهند کرد بلکه جهش در کسب و کار از طرف افرادی اتفاق می افتد که در شبکه مخاطبین اولیه و اصلی شما هستند.
پس با فرض اینکه تعداد مخاطبین فیسبوک شما 1500 نفر بودند و 20% آنها مطالب شما را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند، می توانید امیدوار باشید که مخاطبین آنها هم محتوای شما (در رابطه با محصولات و خدمات) را به اشتراک بگذارند.
اما اگر اینکار را نکنند یا فقط 5% مخاطبین اولیه مطلب شما را به اشتراک بگذارند چه اتفاقی می افتد؟ پس می بینید که شبکه های اجتماعی برای پیشرفت شما تا پایان مسیر کافی نیستند.
با اینکه نمی توانیم تأثیر شبکه های اجتماعی را روی مشتریان و بازدیدکنندگان انکار کنیم، این حقیقت را هم باید بپذیریم که در اکثر موارد فقط مخاطبین خودتان، با شما در ارتباط هستند و همه به حیطه فعالیت کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می کنید علاقه مند نیستند.
بنابراین، بهتر است از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از بخش های کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید تا اینکه تنها استراتژی شما در پروژه توسعه کسب و کار باشد.
حقیقت امر این است که با وجود اثرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی، سرچ ارگانیک به عنوان فاکتور اصلی افزایش بازدید و جذب مخاطبین برای کسب و کار شما عمل می کند. در مطالعه ای که توسط BrightEdge صورت گرفت مشخص شد، سرچ ارگانیک، 51% ترافیک ورودی به وب سایت را تشکیل می دهد. شبکه های اجتماعی: 5% !
پس به جایی نیاز دارید که این همه بازدید را در خود جای دهد. مثلا اگر محصولات خود را در فیسبوک به فروش می رسانید، چطور فرد خریدار، معامله را نهایی کند؟ با طراحی سایت فروشگاهی، شما سبد خریدی در اختیار دارید که در آن فرد خریدار می تواند به راحتی فرایند فروش شما را با کارت بانکی خود به اتمام برساند.
ضمنا چطور فرد خریدار می تواند به شما که کالاهای خود را در شبکه های اجتماعی به فروش می رسانید اعتماد کنید؟ اگر خودتان باشید به کسی که گوشی های هوشمند را به این شکل می فروشد و وب سایت ندارد اعتماد می کنید؟ این افراد چه تضمینی می کنند که شما مالک قانونی و واقعی بوده و کلاهبردار نیستید؟

وب سایت با شبکه های اجتماعی معنا می دهد و حتی داشتن وب سایت مقدم است

طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به شکل آنلاین اداره کنید، پس باید یک آدرس اینترنتی هم داشته باشید. صفحه ای که در فیسبوک دارید، آدرس تجاری شرکت شما نیست چون نام دامنه فیسبوک در آن است.
وب سایت، آدرس تجاری و نام دامنه مخصوص خودتان را به شما می دهد. با این کار وقتی مطلب خود را پست می کنید و فالوورها پست شما را می بینند و تصمیم می گیرند که بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند، آدرس تجاری مشخصی دارید و در نتیجه این افراد می دانند که باید به کجا مراجعه کنند.
وقتی روی آدرس وب سایت شما کلیک می کنند، به تمام اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا خواهند کرد و پس از آن می توانند تصمیم بگیرند که به مشتری دائمی شما تبدیل بشوند یا خیر!

  • صفحه اصلی: معرف ارزش پیشنهادی کلی برند شماست و اینکه کلا در چه زمینه ای فعالیت دارید.
  • صفحه درباره ما: نشان دهنده هدف شماست؛ کی هستید و چرا این کسب و کار را راه اندازی کردید.
  • صفحه خدمات: نشان دهنده محصولات و خدمات؛ چه خدمات و محصولاتی پیشنهاد می دهید، نقاط قوت و فاکتورهای متمایز کننده اصلی شما در حیطه فعالیتی که دارید چیست؟
  • صفحه وبلاگ یا مقالات: نشان دهنده تخصص شماست؛ عقاید و ایده های شما در این صنعت چیست و نیاز و خواسته های کاربران شما چه مواردی هستند.
  • نمونه کار یا پورتفولیو: نشان دهنده کار و تجربه شماست؛ چه کارهایی تا کنون برای مشتریان خود انجام داده اید.
  • صفحه تماس با ما: محل کسب و کار شما را نشان می دهد؛ چطور افرادی که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند با شما باید در تماس باشند.

هدف از طراحی و برنامه نویسی یک وب سایت فقط یک چیز است: حداکثر استفاده از فرصت های رشد کسب و کار شما.

در ادامه به شما می گوییم که چرا وقتی از شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرایند کلیدی و اصلی در کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده شود، تأثیرگذاری بیشتری دارد؟

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

همیشه تصاویری از غذا و کسانی که با رضایت کامل در حال خوردن غذا هستند را در اینستاگرام پست می کنید. مردم هم همیشه در پست های شما مشارکت می کنند؛ اکثریت کامنت ها مثبت و خوشحال کننده است و در این بین تعداد اظهار نظر منفی و نقد هم وجود دارد.
کسانی که هنوز غذای شما را تست نکرده باشند، کنجکاو خواهند شد که بیشتر در مورد رستوران شما بدانند. لذا روی URL که در صفحه تجاری خود گذاشته اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت رستوران شما و صفحه اول سایت می شوند می توانند ویو 360 درجه ای از رستوران شما داشته باشند و با آیتم هایی روبرو شوند که توسط یک فرد حرفه ای طراحی شده باشند.
مثلا وقتی روی صفحه «منوی غذا» کلیک می کنند با لیستی از غذاها مواجه می شوند که می توانند به راحتی غذاهای متفاوت را همراه با غذا مشاهده کنید. در زیر آن هم اظهار نظرات و کامنت های مشتریانی است که از این غذا خورده اند و نظر خود را در مورد کیفیت غذا و خدمات رستوران شما ذکر کرده اند که حتی برخی از این افراد منتقدین مشهور غذا هستند.
سپس وقتی این اظهارنظرات را می خوانند و نظرشان را جلب کرد وارد بخش «موقعیت ما» می شوند تا از طریق نقشه گوگلی که قرار داده اید بفهمند چقدر با شما فاصله دارند و چقدر طول می کشد که به رستوران شما برسند.

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

کنید. حتی سعی می کنید نکاتی هم در مورد نحوه طراحی آپارتمان تک خوابه براساس میزان بودجه ای که دارید و اینکه چرا خانه های با سقف بلند هنوز طرفدار دارند به اشتراک بگذارید.
افراد محتوای شما را دوست دارند و شما را به عنوان طراح احتمالی خود برای پروژه های آتی نشاندار می کنند و برای اینکه بیشتر در مورد شما بدانند، روی URL که در صفحه تجاری خود پست کرده اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت ساختمانی شما می شوند، با صفحه اصلی مواجه می شوند که طراحی مینیمالیستی دارد، ساده است اما بسیار زیباست، تصاویر سفید و سیاه در آن قرار داده اید و خطوط و فضاهای باز مشخصی هم طراحی کرده اید. با این کار درک و هوش خود را در زمینه طراحی به وضوح نشان می دهید که تأثیر بسیار بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.
یا مثلا در صفحه درباره ما، بازدید کنندگان، معرفی کوتاه و مختصری از شما می خوانند که عکس حرفه ای از شما در آن آپلود شده است. سپس به بخش نمونه کار یا پورتفولیو سایت شما رفته و تمامی خانه ها و اداره هایی که شما طراحی کرده اید را به شکل اسلاید مشاهده می کنند و دقیقا زیر هر بخش نیز اظهار نظرات و میزان رضایت مشتریان آورده شده است.

جمع بندی مطالب

ثابت شده که شبکه های اجتماعی ابزاری مؤثر برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کار شما هستند اما به تنهایی بخاطر نقص هایی که دارد، عملکرد ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل، فقط روی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM تکیه نکنید تا پتانسیل رشد کسب و کار خود را از بین نبرید.
داشتن وب سایت باعث می شود که همه تلاش های بازاریابی آنلاین خود را تثبیت کید تا بتوانید روی تمامی فرصت های موجود سرمایه گذاری کنید و از همه مهمتر، باعث حضور و فعالیت حرفه ای شما در دنیای اینترنت می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 640
  • بازدید کلی : 7556
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی